JourneyMan Gladiator – užitkové čtyřkolky
Objevil se v roce 2006 jako produkt firmy, která doposud s takto výkonnými čtyřkolkami neměla mnoho zkušeností. Všichni očekávali čtyřkolky o nižší kvalitě s plno dětskýma nemocema, tak typické pro každou novou konstrukci. Ale Gladiator příjemně překvapil! Možná to byl výsledek pečlivého vývoje, možná to byla jen šťastná náhoda, ale bolístky, tak typické pro jiné nově vyvinuté stroje, se mu vyhýbaly.
Nikdo zpočátku nečekal žádný výrazný úspěch čtyřkolky Gladiatora, ale jezdec i stroj se rvali s nástrahami náročných tratí tak zdatně, že dokonce v roce 2009 získali absolutní vítězství v kategorii TR! Za sebou nechali i vytuněné speciály značek Can-Am Renegade 800X a Polaris XP850 a samozřejmě i řadu dalších typů.
A to vše s prakticky sériovou technikou čtyřkolky Gladiatora o objemu 500 kubických centimetrů! Gladiator se vyrábí již v šesté generaci, každoročně je vylepšován a zdokonalován. Ale neprobíhá u něj revoluce, ale spíše vývojová evoluce. To dobré je zachováno, to co potřebovalo vylepšit je vylepšeno. Takže rám z extra zesílených trubek je prakticky stejný jako u prvního modelu, ale motor získal sto kubíků navíc a k tomu německé vstřikování Bosch.
S tímto plněním motoru se agregát znovu posunul na špičku ve své třídě z hlediska výkonu, točivého momentu, emisí a spotřeby. Výrobce také nezapomíná na důležitou stránku čtyřkolky – design. Ten také prodělal bouřlivý vývoj a nynější verzi je málo co vytknout. Ale jaké je vlastně tajemství čtyřkolky Gladiatora? Proč se již může nazývat legendou? Je to hlavně ve vyváženosti konstrukce ale i právě podejními rekordy a k tomu zároveň úspěchy na Offroadmaratonech. Žádná partie čtyřkolky není výrazně lepší ani horší, než ostatní a v celku tvoří spolehlivý a velice životný stroj. A když k tomu připočteme příslovečně dokonalý servis u dovozce, firmy JOURNEYMAN, tak skutečně můžeme říci: Ano, je to legenda!