Firemní a reklamní vlajky
Pod pojmem vlajka si každý z nás představí symbol. Ať už symbol státu, příslušnosti k určité skupině, organizaci, nebo národu. Vlajka je prakticky kus látky, textilu s jistým pevně stanoveným tvarem, barevným vzorem a poměrem stran. Symbolizuje příslušnost k organizaci, skupině, územní jednotce, nebo státu a slouží také na signalizaci. Vlajky se nejčastěji upevňují na vlajkové stožáry, nebo vlajkové žerdi, tak aby volně vály ve větru a aby je bylo možné vztyčovat a spouštět podle potřeby. Státní vlajka je společně s hymnou, státním znakem a pečetí oficiálním symbolem příslušného státu. Vlajky se využívají v různých oblastech. Na první pohled by se mohlo zdát, že vlajky jsou výhradně symbolem státu, ale není tomu tak. Stále více pronikají do světa obchodu a podnikání.
Reklamní vlajky se stali oblíbeným a kompaktním prostředkem pro propagaci firmy a její zviditelnění v reklamní komunikaci. Vlajka se často se plete se zástavou. Zásadní rozdíl je v tom, že zástava, oproti vlajce nemá předepsán poměr stran a používá se také ve vertikální poloze. Česká vlajka je prakticky identická s bývalou vlajkou Česko-Slovenska. Skládá se z horního bílého a dolního červeného pruhu. Mezi těmito pruhy je vsunutý modrý žerďový klin asi do půlky délky vlajky. Jediný rozdíl mezi českou a slovenskou vlajkou v její tradiční podobě byl v existenci modré barvy v slovenské trikoloře. Slovenská vlajka se skládá ze slovenské trikolory (bílá, modrá, červená) a slovenského znaku. Její dnešní podoba – tedy barvy slovenské trikolóry jsou odvozeny od původních slovenských barev (červené a bílé) a jednak od slovanské trikolóry.